Czas czytania: 7 min
Stale rosnące rachunki za energię elektryczną powodują, że instalacji fotowoltaicznych z roku na rok w Polsce przybywa, a branża odnawialnych źródeł energii dynamicznie się rozwija.
Zdecydowanie większa popularność fotowoltaiki sprawia również, że nieustanie przybywa kolejnych firm, które specjalizują się w montażu paneli fotowoltaicznych, dlatego rywalizowanie o nowych klientów jest o wiele trudniejsze.
W jaki sposób z wykorzystaniem marketingu internetowego możemy docierać do nowych inwestorów i skutecznie pozyskiwać klientów zainteresowanych montażem instalacji fotowoltaicznych? Jakie narzędzia i kanały dotarcia będą najlepsze w przypadku tak konkurencyjnej branży?
W tym studium przypadku omówimy na podstawie jednego z moichc klientów, w jaki sposób można przy pomocy internetu skutecznie docierać do potencjalnych klientów!
NS Elektro to firma działająca na terenie Polski, Niemiec i Austrii, głównie w branży odnawialnych źródeł energii oraz realizująca projekty instalacji elektrycznych dla firm i klientów indywidualnych.
Z firmą NS Elektro współpracujemy już od niespełna 2 lat, a naszym pierwszym zadaniem było zaprojektowanie i wdrożenie firmowej strony internetowej, bez której byłoby ciężko prowadzić jakiekolwiek działania reklamowe.
Na początkowym etapie wdrażania projektu witryna składała się z podstron dot. oferty montażu instalacji fotowoltaicznych, elektrycznych, systemów grzewczych oraz inteligentnego budynku (FIBARO). Strona posiadała również sekcję z wyróżnionymi opiniami klientów, galeriami ostatnich realizacji oraz bloga, gdzie znajdowały się 3 pierwsze artykuły, skierowane do klientów zainteresowanych montażem instalacji fotowoltaicznych i wyborem najlepszego finansowania dla firm rozważających inwestycję w odnawialne źródła energii.
W dalszej części tego case study omówimy etapy rozbudowy strony, dzięki realizowaniu strategi publikowania wartościowych treści w ramach content marketingu oraz wdrożeniu sklepu internetowego.
Wizytówka Google to świetne, darmowe narzędzie, które zdecydowanie pomaga w lokalnej promocji biznesu. Warto zadbać o jej odpowiednią konfigurację, wysokiej jakości zdjęcia, dodanie katalogu produktów wraz z ich opisami oraz regularne publikowanie wpisów linkujących do nowych artykułów i podstron naszej witryny.
Dokładnie takie kroki poczyniliśmy dla firmy NS Elektro!
Liczba wyświetleń profilu będzie różnić się w zależności od lokalizacji siedziby firmy. Im większe miasto tym więcej wyświetleń, natomiast zazwyczaj wiąże się to również ze zdecydowanie większą konkurencją. W przypadku NS Elektro siedziba firmy znajduje się w Nędzy, a profil wizytówki generuje średnio 3000 wyświetleń miesięcznie, głównie na wyszukiwania związane z fotowoltaiką i pompami ciepła.
Pozycjonowanie każdej nowej strony internetowej wymaga czasu, a efekt nigdy nie jest natychmiastowych. Bardzo często na pojawienie się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania (dla frazy, na którą się pozycjonujemy) należy czekać od 3 do nawet 6 miesięcy od czasu publikacji dobrze zoptymalizowanych pod SEO treści.
Na pozycję naszej witryny ma wpływ również wiele innych czynników, dlatego jeśli chcemy, aby nasza strona już od samego początku swojego istnienia generowała konwersje musimy zwiększyć na niej ruch wspomagając się kampaniami płatnymi.
W przypadku branży odnawialnych źródeł energii bardzo efektywne są kampanie prowadzone w Google Ads, dlatego zdecydowaliśmy się na początku, aby skonfigurować i optymalizować kampanie w wyszukiwarce.
Naszym głównym założeniem było generowanie konwersji w postaci przesyłanych na stronie formularzy z prośbą o umówienie się na darmowy audyt i wycenę instalacji fotowoltaicznej.
W celu zapewnienia jak najlepszych efektów kampanii skonfigurowane zostały różne wersje nagłówków i opisów reklam oraz utworzyliśmy rozszerzenia kampanii, które zwiększają szanse na bezpośredni kontakt klienta, np. po kliknięciu w wyświetlany na urządzeniach mobilnych numer telefonu.
Zastosowaliśmy rozszerzenia w postaci linków do dedykowanych podstron, informacji dot. marek oferowanych komponentów oraz rozszerzenie połączeń.
Przy konfiguracji kampanii w wyszukiwarce ważne było również, aby dodać odpowiednie, wykluczające słowa kluczowe, w celu uniknięcia przepalaniu budżetu reklamowego.
Lista kilku wykluczających słów kluczowych, dzięki którym nasze reklamy nie wyświetlały się użytkownikom tylko szukającym informacji na temat fotowoltaiki. Głównym celem prowadzonej kampanii było dotarcie z ofertą do potencjalnych inwestorów, którzy już szukają odpowiedniego wykonawcy instalacji pv.
Kampania przynosiła zadawalające nas efekty. Po odpowiedniej optymalizacji i rozbudowaniu listy wykluczających słów kluczowych o frazy które nie przynosiły konwersji udało się zredukować koszt przesłania formularza, który wynosił średnio 19 zł.
Kolejnym krokiem było zwiększenie aktywności firmy w mediach społecznościowych (profile na Facebooku oraz Instagramie).
Facebook wykorzystaliśmy głównie do promocji publikowanych na blogu artykułów, natomiast na Instagramie dzieliliśmy się efektami najnowszych realizacji firmy.
Na stronie internetowej skonfigurowaliśmy również Piksel Facebooka, aby śledzić działania użytkowników. Piksel to narzędzie analityczne, która zapisuje istotne dane o użytkownikach witryny i wykonywanych na niej czynnościach. Dzięki takiej integracji możemy tworzyć skuteczniejsze kampanie, trafiające do odpowiedniej grupy docelowej.
Celem naszych pierwszych kampanii w mediach społecznościowych było zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz aktywności i obserwacji profili firmy, dzięki temu możliwe było z czasem utworzenie kampanii remarketingowych oraz grup podobnych odbiorców.
Pierwsze kampanie pozwoliły dosyć tanim kosztem generować wejścia na stronę docelową, która zawierała najważniejsze informacje dot. oferty montażu instalacji fotowoltaicznych.
Kreacje graficzne przedstawiały wyróżnione, zrealizowane instalacje pv wraz z nakładkami, które informowały o ich mocy.
Świetnym formatem reklamy w przypadku chęci pozyskiwania numerów telefonu do potencjalnych inwestorów oraz rozbudowaniu listy mailingowej okazała się kampania z wykorzystaniem formularzy błyskawicznych na Facebooku.
Dzięki wykorzystaniu grupy podobnych odbiorców udało nam się pozyskiwać kontakty średnim kosztem 18 zł za kontakt (wysłany formularz), czyli minimalnie mniej niż w przypadku kampanii w wyszukiwarce Google.
Podczas prowadzenia kampanii reklamowych w Google Ads oraz mediach społecznościowych pracowaliśmy również nad content marketingiem, czyli regularnym tworzeniem dobrze zoptymalizowanych pod SEO oraz wartościowych treści na firmowego bloga.
Publikowane artykuły poruszały tematy głównie związane z fotowoltaiką i pompami ciepła.
Regularne rozbudowywanie strony internetowej o kolejne wpisy pozwoliło nam stopniowo zwiększać jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania i generować dodatkowe konwersje.
Wykres z Google Search Console przedstawia stopniowy wzrost liczby wyświetleń oraz kliknięć.
Z czasem firma poszerzyła swoją ofertę o sprzedaż komponentów instalacji oraz kompletnych zestawów fotowoltaicznych do samodzielnego montażu. Naszym kolejnym zadanie było zatem zaprojektowanie i wdrożenie sklepu internetowego.
Rozbudowa witryny o sklep internetowy korzystnie wpłynęła również na pozycjonowanie strony z uwagi na zdecydowane zwiększenie ilości podstron oraz wartościowych treści.
Z firmą NS Elektro w dalszym ciągu współpracujemy w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowych w Google Ads oraz mediach społecznościowych, prowadzimy profile firmy na Facebooku i Instagramie, aktualizujemy aktualne treści oraz nieustannie wprowadzamy nowe artykuły w ramach realizacji strategii content marketingu.
Marketing internetowy pozwala bardzo skutecznie pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów zainteresowanych ekologicznym sposobem produkcji energii oraz ogrzewania. Branża odnawialnych źródeł energii jest konkurencyjna, natomiast przy odpowiedniej strategii działania i jej profesjonalnej realizacji możemy szybko wyprzedzić naszą konkurencję!
Prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad zainwestowaniem w stronę internetową oraz marketing internetowy? Skontaktuj się ze mną i skorzystaj z darmowej konsultacji oraz przygotowania indywidualnej, skutecznej strategii marketingowej!
Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.
NIP: 7492111529
REGON: 388964875
kontakt@jgraf.pl
ul. 11 Listopada 14 c/7
47-220 Kędzierzyn Koźle
Województwo Opolskie
Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy?
Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!