Jeśli potrzebujesz skutecznej strony internetowej oraz indywidualnej strategii marketingowej dla Twojej firmy, sprawdź moją ofertę i umów się na bezpłatną konsultację.
Jakie rezultaty daje content marketing? Czy warto działać bez wsparcia agencji lub freelancera?
Musimy zdać sobie sprawę, że
nie zawsze efekt pracy związanej z content marketingiem jest natychmiastowy. Dla przykładu przy prowadzenia firmowego bloga, aby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania musimy stworzyć dobrze zoptymalizowany artykuł i na początku poczekać minimum 3 miesiące (w zależności od konkurencji na pozycjonowaną frazę) od publikacji wpisu lub wzbogacenia podstron o wartościowe treści.
Regularne, staranne prowadzenie strony firmowej właśnie pod kątem umieszczania na niej wartościowych treści przyniesie naszej firmie długoterminowy sukces i pomoże w zbudowaniu silnej marki.
Jeśli nie posiadamy jednak doświadczenia z zakresu tworzenia treści zoptymalizowanych pod SEO, warto zadanie opracowania i realizacji strategii marketingowej zlecić profesjonalnej agencji lub freelancerowi.
Gdzie publikować przygotowane treści?
Dystrybucja przygotowanych w ramach content marketingu treści jest kluczowa. Gdzie zatem warto je publikować? Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami content marketingu są publikowane przez firmy
e-booki (np. z poradnikami),
artykuły na blogach firmowych oraz
posty w social mediach, które mogą być wzbogacone o przykuwające wzrok infografiki. Jeśli chcemy lepiej poznać potrzeby naszych potencjalnych klientów, aby zaczerpnąć więcej pomysłów i inspiracji do tworzenia treści możemy skorzystać również z takich narzędzi jak:
Google Trends oraz
Answer The Public - dzięki nim poznamy najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe związane z naszą działalnością.
Czym jest content marketing?
Content marketingto bardzo istotny element strategii reklamowej każdej firmy, którypolega na pozyskiwaniu nowych klientów stawiając głównie na wartościowe, starannie przygotowane treści. Dużym atutem content marketingu jest zwiększenie liczby użytkowników firmowej strony www oraz spędzanego przez nich czasu na jej przeglądanie. Istotne jest jednak regularne publikowanie wartościowych artykułów branżowych (prowadzenie bloga) oraz przykładanie dużej uwagi do opisów oferowanych produktów/usług, które podkreślają ich najistotniejsze zalety i wyróżniają na tle naszej konkurencji.