home
Instagram
Facebook
JGRAF.pl
zadzwoń do mnie
JGRAF.pl

Cały asortyment...

drukarnia internetowa

Drukarnia internetowa

reklama na facebooku - cel pozyskiwanie kontaktów
kalendarz
22 sierpnia 2021

Czas czytania: 5 min

zegar

Reklama na Facebooku - skuteczne pozyskiwanie kontaktów

Facebook umożliwia wybór celu reklamy, na początkowym etapie tworzenia naszej kampanii. Jednym z nich jest pozyskiwanie kontaktów. Pozyskujemy dane kontaktowe do potencjalnych klientów za pomocą formularza, który znajduje się na Facebooku i automatycznie jest uzupełniany, dzięki danym z profili użytkowników platformy.

 

Takie rozwiązanie sprawia, że możemy pozyskiwać kontakty zdecydowanie tańszymi kosztem niż w przypadku kampanii, które prowadzą użytkowników na stronę internetową z naszą ofertą oraz zamieszczonym na niej formularzem.

 

 

W tym artykule: 

 

  • Kiedy wybrać pozyskiwanie kontaktów, jako cel kampanii reklamowej
  • Konfiguracja kampanii z wykorzystaniem formularza na Facebooku
  • Ile kosztuje pozyskiwanie kontaktów na Facebooku
  • Jak pobrać pozyskane kontakty

 

 


 

 

Kiedy wybrać pozyskiwanie kontaktów, jako cel kampanii reklamowej na Facebooku

 

 

Pozyskiwanie kontaktów, z wykorzystaniem formularza na Facebooku sprawdzi się świetnie jeżeli planujemy pozyskać nowe adresy do naszej listy mailingowej, telefony kontaktowe do osób zainteresowanych naszą ofertą np. w celu umówienia się na bezpłatną wycenę lub prezentacje produktu czy też w przypadku firm, które chcą generować leady na transakcje B2B.

 

Ten cel reklamowy pozwoli nam skutecznie pozyskiwać dane kontaktowe, a dzięki formularzowi, który wyświetla się bezpośrednio po kliknięciu w reklamę nie musimy martwić się, że nasza strona ładuje się zbyt wolno lub formularz nie jest wystarczająco intuicyjny dla użytkowników co bardzo często prowadzi do mniejszej ilości leadów, czyli pozyskanych informacji kontaktowych.

 

 

Konfiguracja kampanii z wykorzystaniem formularza na Facebooku

 

 

Na początku musimy utworzyć nową kampanie za pomocą Menedżera Reklam na Facebooku i wybrać jej cel, czyli pozyskiwanie kontaktów, natomiast przy wyborze metody pozyskiwania kontaktów zaznaczamy oczywiście pole „Formularze błyskawiczne”.

 

 

cele kampanii reklamowych na Facebooku

 


 

wybór metody pozyskiwania kontaktów na Facebooku

 

Kolejny krok to konfiguracja podstawowych ustawień naszej reklamy, czyli wybór grupy docelowej, harmonogram wyświetlania, umiejscowienie reklam oraz budżet naszej kampanii. 

 

Do wyboru mamy klika formatów naszej reklamy. Możemy stworzyć reklamę w formie karuzeli obrazów, pojedynczego obrazu, pokazu slajdów lub filmu.

 

 

Konfiguracja reklamy na Facebooku

 

 

Po uzupełnieniu tesktów reklamy, nagłówków oraz opisów możemy przejść do utworzenia formularza, który będzie wyświetlał się po kliknięciu w naszą reklamę. 

 

Na początku warto w ustawieniach formularza zmienić język na Polski oraz wybrać udostępnianie otwarte, aby móc udostępniać reklamę z wyświetlanym formularzem na innych stronach.

 

 

konfiguracja formularza kontaktowego na Facebooku - wybór ustawień

 

 

Następnie konfigurujemy wprowadzenie do formularza, czyli nagłówek wraz z opisem, który wyświetli się jako pierwszy. Wybieramy obraz w tle (możemy skorzystać z grafiki naszej reklamy lub przesłać inny plik).

 

 

konfiguracja formularza kontaktowego na Facebooku - pytania niestandardowe

 

 

W rubryce z pytaniami możemy wybrać jakie dane chcemy pozyskiwać od potencjalnych klientów. Facebook daje nam możliwość skonfigurowania niestandardowych pytań oraz dodania kategorii, które zostaną wstępnie uzupełnione danymi z profili użytkowników Facebooka. Musimy pamiętać, że w przypadku dużej ilości dodatkowych pytań lub chęci otrzymania zbyt wielu informacji zmniejszamy nasze szanse na pozyskanie kontaktu. Warto zatem dobrze zastanowić się na jakich danych zależy nam najbardziej i zmniejszyć ilośc pytań do tych najistotniejszych.

 

Na końcowym etapie umieszczamy link do polityki prywatności na naszej stronie internetowej oraz informacje prawne dot. ochrony danych.

 

 

konfiguracja formularza kontaktowego na Facebooku - polityka prywatności

 

 

Ostatni krok to konfiguracja okienka, które wyświetli się po wypełnieniu formularza. Możemy dodać adres naszej strony internetowej, aby zachęcić użytkownika do uzyskania dodatkowych informacji na temat naszej oferty.

 

 

konfiguracja formularza kontaktowego na Facebooku - ukończenie

 

 

Ile kosztuje reklama na Facebooku z celem pozyskiwanie kontaktów

 

 

Koszt pozyskania kontaktu wykorzystując reklamę na Facebooku zależy od oferowanych produktów lub usług, branży w jakiej działamy oraz oczywiście atrakcyjności naszej reklamy.

 

W przypadku kampanii, których celem będzie pozyskanie nowych adresów w naszym newsletterze lub zachęcenie do skorzystania z promocji i otrzymania kodu rabatowego koszt pozyskania kontaktu może wynosić nawet kilkadziesiąt groszy. 

 

Koszt w zależności od naszej oferty będzie zazwyczaj wahał się od 1 zł do 50 zł za kontakt, jednak w przypadku niektórych branż może znacząco przerosnąć ten przedział cenowy. 

 

Poniżej przedstawiam przykładowy wynik, prowadzonej przeze mnie kampanii reklamowej dla firmy wykonującej instalacje fotowoltaiczne. Kampania pozyskuje kontakty do osób zainteresowanych skorzystaniem z audytu instalacji oraz otrzymaniem darmowej wyceny.

 

 

reklama na Facebooku - wynik pozyskanych kontaktów

 

 

Jak pobrać pozyskane kontakty

 

 

W celu pobrania pozyskanych kontaktów musimy przejść do naszej strony na Facebooku i kliknąć w narzędzia do publikowania, następnie wybierając w menu więcej narzędzi przechodzimy do centrum kontaktów.

 

 

narzędzia do publikowania - Facebook


centrum kontaktów Facebook

 

 

Wyświetli nam się lista pozyskanych kontaktów. Możemy również klikając w kwadrat obok daty zaznaczyć i pobrać wybrane kontakty na nasz komputer.

 

 

pobieranie kontaktów - Facebook

 

 

Podsumowanie 

 

 

Pozyskiwanie kontaktów za pomocą formularzy błyskawicznych na Facebooku może okazać się świetnym sposobem na zmniejszenie kosztów prowadzonych kampanii, mających na celu zbieranie leadów. 

 

Zdecydowanie polecam przetestować i porównać taką formę pozyskiwania danych kontaktowych z np. stosowaniem dedykowanych stron lądowania. Porównując 2 sposoby pamiętajmy jednak, aby w końcowym rozrachunku prócz samej liczby leadów brać także pod uwagę ich jakość. 

 

 


 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w konfiguracji i prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku, możesz śmiało skontaktować się ze mną :)

 

wszystkie artykuły

Wszystkie artykuły

Ekspert WebWave
JGRAF Jakub Górecki

JGRAF Jakub Górecki © 2024

Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.

 

     NIP: 7492111529

REGON: 388964875

 

Dane teleadresowe

 

kontakt@jgraf.pl

+48 730 811 903

ul. 11 Listopada 14 c/7 

47-220 Kędzierzyn Koźle

Województwo Opolskie

 

O mnie

Artykuły na temat marketingu

O mnie

Kontakt

 Jakub Górecki   JGRAF.pl


 

Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy? 

 

Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!