Jakub Górecki     JGRAF.pl


 

Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy? 

 

Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację! 

KONTAKT

O MNIE

JGRAF Jakub Górecki © 2021

 

Nowoczesne strony www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.

 

NIP: 7492111529

REGON: 388964875

 

 

KONTAKT

 

kontakt@jgraf.pl

+48 730 811 903

 

ul. 11 Listopada 14 c/7 

47-220 Kędzierzyn Koźle

Województwo Opolskie

JGRAF Jakub Górecki
Twój e-mail:
Telefon:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

WSZYSTKIE ARTYKUŁY

wszystkie artykuły

Marketing internetowy to działania cyfrowe z wykorzystaniem wielu kanałów np. mediów społecznościowych, poczty e-mail, wyszukiwarki Google czy portali branżowych.

 

Głównym celem działań wchodzących w skład marketingu internetowego jest oczywiście budowanie świadomości marki oraz pozyskiwanie nowych klientów, zainteresowanych skorzystaniem z naszej oferty.

 

 

W tym artykule:

 

  • Działania wchodzące w skład marketingu internetowego 
  • SEO - optymalizacja i pozycjonowanie strony www
  • Social Media - prowadzenie firmowego profilu 
  • Google Ads - kampanie reklamowe 
  • E-mail marketing 
  • Dlaczego dobry marketing internetowy jest ważny

 

 


 

 

 

Działania wchodzące w skład marketingu internetowego

 

 

Głównymi działaniami wchodzącymi w skład e-marketingu jest optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google, dodawanie wartościowych i ciekawych treści np. prowadząc firmowego bloga. Takie działania będą generowały na naszej stronie ruch organiczny.

 

 

optymalizacja treści na stronie internetowej

 

 

Budowanie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania wymaga czasu, jeżeli jednak chcemy szybkich efektów dobrym rozwiązaniem będzie kampania reklamowa w Google Ads. Możemy reklamować naszą stronę w wyszukiwarce oraz z wykorzystaniem przygotowanych grafik, prowadzić kampanie w sieci reklamowej Google, w której skład wchodzą miliony stron internetowych.

 

 

Google Analytics

 

 

Świadomość marki bardzo skutecznie zbudujemy z wykorzystaniem mediów społecznościowych. W zależności od naszego celu, możemy skonfigurować płatne kampanie reklamowe, które będą pozyskiwały dla naszej firmy nowe kontakty lub generowały sprzedaż oferowanych produktów.

 

 

social media

 

 

Dobrym sposobem na promocje naszej marki jest również pozyskiwanie adresów e-mail i budowanie listy mailingowej. E-mail marketing pozwala podtrzymać relację z naszymi klientami oraz informować ich na bieżąco o nowościach w naszej ofercie. Dodatkowym atutem e-mail marketingu jest tani koszt i skuteczne dotarcie do naszej grupy odbiorczej.

 

 

e-mail marketing - gmail

 

 

W dalszej części tego artykułu rozwiniemy temat wyżej wymienionych kanałów marketingu firmy w internecie.

 

 

SEO - optymalizacja i pozycjonowanie strony www ikona

 

SEO - optymalizacja i pozycjonowanie strony www

 

 

Kluczowym czynnikiem skutecznego pozycjonowania każdej strony internetowej jest regularne dodawanie starannie przygotowanych, rozbudowanych treści. Prócz odpowiedniego przygotowania bardzo ważne jest również wdrożenie treści na stronie.

 

Jakie działania mają wpływ na optymalizację dodawanych treści?

 

  • Poprawna optymalizacja tytułów i meta opisów podstron
  • Odpowiednie nasycenie słów kluczowych w treści strony
  • Poprawna optymalizacja nagłówków 
  • Optymalny rozmiar obrazów na stronie 
  • Obecność tytułów oraz opisów alternatywnych obrazów, zawierających frazy kluczowe

 

Bardzo ważne jest także dobre linkowanie wewnątrz strony. Użytkownicy witryny powinni bez żadnych problemów poruszać się po naszej stronie i w szybki sposób wyszukiwać interesujące ich treści.

 

Proces optymalizacji każdej strony internetowej może się różnić w zależności od systemu CMS, który został zastosowany przy wdrożeniu naszego projektu. Ważne jest, aby strona działała szybko i posiadała panel administracyjny, który umożliwi wprowadzanie najważniejszych zmian oraz dodawanie nowych treści.

 

Większość stron internetowych dla moich klientów została wdrożona w kreatorze WebWave i mogę śmiało polecić ten CMS, ponieważ spełnia wszystkie powyższe wymagania.

 

 

Social Media - prowadzenie firmowego profilu ikona

 

Social Media - prowadzenie firmowego profilu

 

 

Posiadanie strony na Facebooku stało się dzisiaj niemalże obowiązkiem w przypadku każdej firmy, ze względu na bardzo dynamiczny rozwój tego kanału marketingu online. Własne strony na Facebooku czy Instagramie posiadają bardzo duże korporacje jak również małe, lokalne firmy.

 

Social Media dają bardzo wiele możliwości komunikacji z klientami. Regularne publikowanie angażujących postów w połączeniu z prowadzeniem kampanii płatnych może dać bardzo szybko, zadowalający efekt. Oczywiście istotna jest odpowiednia strategia działania.

 

W przypadku kampanii płatnych na Facebooku i Instagramie możemy optymalizować nasze zestawy reklam, aby:

 

  • Pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów 
  • Generować ruch na stronie internetowej 
  • Zwiększać rozpoznawalność marki
  • Zwiększać aktywność użytkowników np. poprzez pozyskiwanie nowych polubień

 

Po przeprowadzeniu takich kampanii możemy dojść do wniosku jaki cel reklamowy sprawdza się najlepiej w naszym przypadku i optymalizować prowadzone kampanie, tak aby osiągać satysfakcjonujące rezultaty, jak najniższym kosztem.

 

 

Google ikona

 

Google Ads - kampanie reklamowe

 

 

Reklama w Google Ads to jedna z najskuteczniejszych form promocji w internecie, jednak jej koszt zazwyczaj jest wyższy niż w przypadku kampanii w mediach społecznościowych. 

 

Głównym atutem tej formy promocji jest opcja płatności za kliknięcia reklamy, dzięki czemu zapłacimy dopiero wtedy gdy użytkownik wykaże zainteresowanie i znajdzie się na stronie z naszą ofertą. 

 

Google Ads to reklama w wyszukiwarce ale nie tylko! 

 

Do wyboru mamy też kampanie, wykorzystujące reklamy banerowe, które wyświetlają się na stronach, wchodzących w skład ogromnej sieci reklamowej Google (są to liczne, małe strony ale także znane portale branżowe). 

 

Możemy również wybrać reklamę w formie video na platformie YouTube, którą regularnie odwiedza niemalże co drugi Polak. 

 

Koszt promocji w sieci reklamowej czy na YouTube jest niższy od kampanii w wyszukiwarce Google. Za kliknięcie reklamy lub wyświetlenie naszego video zazwyczaj zapłacimy nawet kilka groszy.

 

 

e-mail marketing ikona

 

E-mail marketing

 

 

E-mail marketing to bardzo skuteczna i jedna z tańszych form promocji firmy online. Zazwyczaj wykorzystujemy e-mail marketing, aby informować o nowościach w ofercie, bądź aktualnych promocjach. 

 

Adresy do naszej listy mailingowej możemy pozyskiwać na stronie internetowej firmy, umożliwiając użytkownikom zapis do newslettera. Jeżeli chcemy szybciej pozyskiwać nowe adresy możemy w zamian za jego zostawanie oferować drobny rabat lub np. darmowego e-booka. 

 

Należy pamiętać, aby wiadomości wysyłać tylko klientom, którzy wyrazili na to zgodę i dobrowolnie zostawili swój adres e-mail.

 

 

Dlaczego dobry marketing internetowy jest ważny - podsumowanie

 

 

Dzięki działaniom wchodzącym w skład marketingu internetowego możemy w szybki sposób pozyskiwać nowych klientów naszej firmy, wykorzystując do tego różne kanały. Obecna sytuacja sprawiła, że reklama w internecie to najskuteczniejsza forma promocji, która sprawdzi się w przypadku niemalże każdej firmy. 

 

Jednym z największych atutów online marketingu jest możliwość śledzia jego rezultatów i optymalizowania naszych działań, aby stale zwiększać obroty w firmie i zmniejszać koszty pozyskiwania nowych klientów. 

 

Pomoc specjalisty może okazać się niezbędna w celu przygotowania właściwej strategii działania, wybrania odpowiednich kanałów promocji oraz prowadzenia profili naszej firmy w internecie.

Marketing internetowy - czym jest oraz jak działa

Czas czytania: 6 min

16 sierpnia 2021
marketing internetowy
JGRAF.pl
zadzwoń do mnie
JGRAF.pl