Czas czytania: 6 min
Marketing internetowy to działania cyfrowe z wykorzystaniem wielu kanałów np. mediów społecznościowych, poczty e-mail, wyszukiwarki Google czy portali branżowych. Głównym celem działań wchodzących w skład marketingu internetowego jest oczywiście budowanie świadomości marki oraz pozyskiwanie nowych klientów, zainteresowanych skorzystaniem z naszej oferty.
W tym artykule:
Głównymi działaniami wchodzącymi w skład e-marketingu jest optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google, dodawanie wartościowych i ciekawych treści np. prowadząc firmowego bloga. Takie działania będą generowały na naszej stronie ruch organiczny.
Budowanie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania wymaga czasu, jeżeli jednak chcemy szybkich efektów dobrym rozwiązaniem będzie kampania reklamowa w Google Ads. Możemy reklamować naszą stronę w wyszukiwarce oraz z wykorzystaniem przygotowanych grafik, prowadzić kampanie w sieci reklamowej Google, w której skład wchodzą miliony stron internetowych.
Świadomość marki bardzo skutecznie zbudujemy z wykorzystaniem mediów społecznościowych. W zależności od naszego celu, możemy skonfigurować płatne kampanie reklamowe, które będą pozyskiwały dla naszej firmy nowe kontakty lub generowały sprzedaż oferowanych produktów.
Dobrym sposobem na promocje naszej marki jest również pozyskiwanie adresów e-mail i budowanie listy mailingowej. E-mail marketing pozwala podtrzymać relację z naszymi klientami oraz informować ich na bieżąco o nowościach w naszej ofercie. Dodatkowym atutem e-mail marketingu jest tani koszt i skuteczne dotarcie do naszej grupy odbiorczej.
W dalszej części tego artykułu rozwiniemy temat wyżej wymienionych kanałów marketingu firmy w internecie.
Kluczowym czynnikiem skutecznego pozycjonowania każdej strony internetowej jest regularne dodawanie starannie przygotowanych, rozbudowanych treści. Prócz odpowiedniego przygotowania bardzo ważne jest również wdrożenie treści na stronie.
Jakie działania mają wpływ na optymalizację dodawanych treści?
Bardzo ważne jest także dobre linkowanie wewnątrz strony. Użytkownicy witryny powinni bez żadnych problemów poruszać się po naszej stronie i w szybki sposób wyszukiwać interesujące ich treści.
Proces optymalizacji każdej strony internetowej może się różnić w zależności od systemu CMS, który został zastosowany przy wdrożeniu naszego projektu. Ważne jest, aby strona działała szybko i posiadała panel administracyjny, który umożliwi wprowadzanie najważniejszych zmian oraz dodawanie nowych treści.
Większość stron internetowych dla moich klientów została wdrożona w kreatorze WebWave i mogę śmiało polecić ten CMS, ponieważ spełnia wszystkie powyższe wymagania.
Posiadanie strony na Facebooku stało się dzisiaj niemalże obowiązkiem w przypadku każdej firmy, ze względu na bardzo dynamiczny rozwój tego kanału marketingu online. Własne strony na Facebooku czy Instagramie posiadają bardzo duże korporacje jak również małe, lokalne firmy.
Social Media dają bardzo wiele możliwości komunikacji z klientami. Regularne publikowanie angażujących postów w połączeniu z prowadzeniem kampanii płatnych może dać bardzo szybko, zadowalający efekt. Oczywiście istotna jest odpowiednia strategia działania.
W przypadku kampanii płatnych na Facebooku i Instagramie możemy optymalizować nasze zestawy reklam, aby:
Po przeprowadzeniu takich kampanii możemy dojść do wniosku jaki cel reklamowy sprawdza się najlepiej w naszym przypadku i optymalizować prowadzone kampanie, tak aby osiągać satysfakcjonujące rezultaty, jak najniższym kosztem.
Reklama w Google Ads to jedna z najskuteczniejszych form promocji w internecie, jednak jej koszt zazwyczaj jest wyższy niż w przypadku kampanii w mediach społecznościowych.
Głównym atutem tej formy promocji jest opcja płatności za kliknięcia reklamy, dzięki czemu zapłacimy dopiero wtedy gdy użytkownik wykaże zainteresowanie i znajdzie się na stronie z naszą ofertą.
Google Ads to reklama w wyszukiwarce ale nie tylko!
Do wyboru mamy też kampanie, wykorzystujące reklamy banerowe, które wyświetlają się na stronach, wchodzących w skład ogromnej sieci reklamowej Google (są to liczne, małe strony ale także znane portale branżowe).
Możemy również wybrać reklamę w formie video na platformie YouTube, którą regularnie odwiedza niemalże co drugi Polak.
Koszt promocji w sieci reklamowej czy na YouTube jest niższy od kampanii w wyszukiwarce Google. Za kliknięcie reklamy lub wyświetlenie naszego video zazwyczaj zapłacimy nawet kilka groszy.
E-mail marketing to bardzo skuteczna i jedna z tańszych form promocji firmy online. Zazwyczaj wykorzystujemy e-mail marketing, aby informować o nowościach w ofercie, bądź aktualnych promocjach.
Adresy do naszej listy mailingowej możemy pozyskiwać na stronie internetowej firmy, umożliwiając użytkownikom zapis do newslettera. Jeżeli chcemy szybciej pozyskiwać nowe adresy możemy w zamian za jego zostawanie oferować drobny rabat lub np. darmowego e-booka.
Należy pamiętać, aby wiadomości wysyłać tylko klientom, którzy wyrazili na to zgodę i dobrowolnie zostawili swój adres e-mail.
Dzięki działaniom wchodzącym w skład marketingu internetowego możemy w szybki sposób pozyskiwać nowych klientów naszej firmy, wykorzystując do tego różne kanały. Obecna sytuacja sprawiła, że reklama w internecie to najskuteczniejsza forma promocji, która sprawdzi się w przypadku niemalże każdej firmy.
Jednym z największych atutów online marketingu jest możliwość śledzia jego rezultatów i optymalizowania naszych działań, aby stale zwiększać obroty w firmie i zmniejszać koszty pozyskiwania nowych klientów.
Pomoc specjalisty może okazać się niezbędna w celu przygotowania właściwej strategii działania, wybrania odpowiednich kanałów promocji oraz prowadzenia profili naszej firmy w internecie.
Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.
NIP: 7492111529
REGON: 388964875
kontakt@jgraf.pl
ul. 11 Listopada 14 c/7
47-220 Kędzierzyn Koźle
Województwo Opolskie
Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy?
Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!