home
Instagram
Facebook
JGRAF.pl
zadzwoń do mnie
JGRAF.pl

Cały asortyment...

drukarnia internetowa

Drukarnia internetowa

Google Moja Firma
kalendarz
19 sierpnia 2021

Czas czytania: 7 min

zegar

Google Moja Firma - dlaczego warto posiadać wizytówkę swojej firmy

Google Moja Firma pozwala umieścić w wyszukiwarce najważniejsze informacje na temat prowadzonej przez nas działalności. Każda firma może bezpłatnie skonfigurować swój profil samodzielnie lub zlecić takie zadanie firmie zewnętrznej.

 

W wizytówce Google udostępniamy lokalnym klientom informację o oferowanych usługach lub produktach, numer telefonu, lokalizację naszego biura, godziny pracy oraz opcjonalnie możemy zamieścić również adres strony internetowej.

 

 

W tym artykule:

 

  • Główne korzyści posiadania profilu w Google Moja Firma 
  • Jak skonfigurować wizytówkę firmy w Google 
  • Weryfikacja profilu w Google Moja Firma
  • Google Moja Firma - nie daj się oszukać
  • Pozycjonowanie wizytówki Google

 

 


 

 

Główne korzyści posiadania profilu w Google Moja Firma

 

 

Darmowa wizytówka w Google Moja Firma to świetne narzędzie, które pomaga w lokalnej promocji i pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki prawidłowej konfiguracji oraz regularnemu prowadzeniu profilu firmy możemy docierać do nowych klientów i generować połączenia telefoniczne z naszą firmą, wejścia na stronę www oraz jeśli posiadamy fizyczną lokalizacje, gdzie obsługujemy klientów przyciągać do niej co raz więcej osób.

 

Wizytówka firmy w Google umożliwia również zostawienia opinii na temat naszej działalności. Każda firma jako właściciel profilu może także opowiadać na oceny wystawione przez klientów i w ten sposób budować zaufanie.

 

Możliwość dodawania zdjęć pozwala na przedstawienie klientom naszego biura, oferowanych produktów bądź zrealizowanych przez firmę projektów.

 

Regularne publikowanie nowych wpisów informuje naszych klientów o nowościach w ofercie, aktualnych promocjach oraz pozytywnie wpływa na pozycje profilu naszej firmy w wynikach wyszukiwania.

 

Jednym z największych atutów wizytówki Google jest sposób wyświetlania profili firm nie tylko na mapie ale również w wynikach wyszukiwania. W przypadku gdy użytkownik wpiszę w wyszukiwarce Google interesującą go frazę oraz nazwę miasta lub znajduje się w pobliżu lokalizacji firmy, która posiada profil w Google Moja Firma, a ten z kolei trafnie odpowiada na wyszukiwane słowa kluczowe, wizytówka firmy wyświetli się nad stronami www w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

 

wizytówka google w wynikach wyszukiwania

 

 

W dalszej części artykułu opisze jakie czynniki mają wpływ na pozycję profilu naszej firmy oraz w jaki sposób możemy się pozycjonować.

 

 

Jak skonfigurować wizytówkę firmy w Google

 

 

W celu konfiguracji wizytówki w Google Moja Firma musimy przejść na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zalogować się do naszego konta na gmail, klikając w niebieski przycisk „zarządzaj teraz”.

 

Po zalogowaniu będziemy mogli przejść do konfiguracji naszego profilu. Klikając w niebieski napis uzupełnimy krok po kroku podstawowe informacje na temat naszej firmy.

 

 

Konfiguracja wizytówki w Google Moja Firma

 

 

Pierwszy krok to uzupełnienie nazwy firmy oraz wybranie podstawowej kategorii działaności. Istnieje możliwość, aby po uzupełnieniu podstawowych informacji dodać więcej kategorii, oferowane usługi lub produkty w panelu administracyjnym. Warto aby w nazwie firmy umieścić frazę kluczową związaną z prowadzoną przez nas działalnością. 

 

Zamiast utworzyć wizytówkę z nazwą firmy JGRAF Jakub Górecki, aby zwiększyć skuteczność naszego profilu warto dodać frazę związaną z możliwymi wyszukiwaniami naszych usług przez użytkowników, czyli np. JGRAF - Strony Internetowe - Marketing

 

Pamiętajmy jednak aby nazwa nie była za długa. Upychanie zbyt wielu fraz kluczowych może skutkować czasowym zawieszeniem naszej wizytówki.

 

Google Moja Firma - Konfiguracja profilu

 

 

Następnie musimy odpowiedzieć na pytanie czy posiadamy biuro, w którym możemy obsłużyć naszych klientów. Zaznaczając TAK nasza wizytówka będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania oraz Mapach Google.

 

konfiguracja wizytówki firmy w Google

 

 

Przechodząc dalej uzupełniamy profil w dane dot. lokalizacji siedziby naszej firmy.

 

Google Moja Firma konfiguracja i prowadzenie profilu

 

 

W dalszej kolejności możemy opcjonalnie dodać obszary na mapie, które obsługuje nasza firma np. województwo opolskie, śląskie oraz dolnośląskie lub więcej.

 

Wizytówka google dodawanie profilu

 

 

Końcowy etap tworzenia profilu to uzupełnienie danych, które chcemy wyświetlać naszym klientom. Dodajemy numer telefonu do kontaktu oraz jeśli posiadamy stronę internetową firmy, wpisujemy jej adres. 

 

Wizytówka google dodawanie profilu

 

 

Weryfikacja profilu w Google Moja Firma

 

 

Po uzupełnieniu podstawowych informacji musimy zweryfikować naszą firmę. Google umożliwia klika sposobów weryfikacji jednak najczęściej spotykaną metodą jest weryfikacja z wykorzystaniem kartki pocztowej. 

 

Na adres naszej firmy zostanie wysłana pocztówka z kodem weryfikacyjnym. Jest to bezpłatna metoda weryfikacji profilu jednak jej duży minus to czas oczekiwania, który wynosi około 2 tygodni. 

 

W przypadku wielu moich klientów udało mi się znacznie przyśpieszyć proces weryfikacji profilu. 

 

Jeśli posiadamy stronę internetową firmy i z wykorzystaniem tego samego adresu e-mail co przy konfiguracji wizytówki dodaliśmy stronę do usługi Google Search Console możemy skorzystać z szybszych sposobów weryfikacji. 

 

W przypadku gdy na stronie www firmy został podany ten sam numer telefonu co przy uzupełnianiu naszej wizytówki, Google może umożliwić nam weryfikację za pomocą kodu, który zostanie wysłany sms-em lub przez połączenie telefoniczne automat go nam podyktuje. 

 

Czasem Google natychmiastowo weryfikuje firmy posiadające strony internetowe dodane do usługi Google Search Console.

 

 

Google Moja Firma - nie daj się oszukać

 

 

Niestety ale w ostatnim czasie pojawiło się bardzo wielu oszustów, którzy wykorzystując niewiedzę i podszywając się pod pracowników Google próbują wyłudzić pieniądze za przedłużenie wyświetlania wizytówki. 

 

Bardzo często żądają również wysokich opłat za samą konfigurację profilu, aby potem po czasie znowu skontaktować się z nami w celu upomnienia się o zapłacenie za rzekomą opiekę i prowadzenie wizytówki. Bardzo często grożą usunięciem naszej lokalizacji jeśli nie opłacimy faktury.  

 

Pamiętajmy, że posiadanie wizytówki w Google Moja Firma jest darmowe i nie trzeba płacić za jej przedłużanie. Jeśli zlecimy konfiguracje lub prowadzenie i pozycjonowanie naszej wizytówki, dopiero wtedy za te działania będziemy musieli zapłacić firmie zewnętrznej, która będzie świadczyła dla nas takie usługi jak dodawanie nowych wpisów, zdjęć, odpowiadanie na opinie klientów, aktualizacja oferowanych produktów lub usług oraz inne działania mające wpływ na większą widoczność naszego profilu w wyszukiwarce i mapach Google.

 

 

Pozycjonowanie wizytówki Google

 

 

Na pozycje naszej wizytówki w wynikach wyszukiwania ma wpływ kilka czynników, jednym z kluczowych jest oczywiście nasza lokalizacja. 

 

Bardzo ważna jest również prawidłowa konfiguracja i uzupełnienie wszystkich danych na temat naszej firmy. Jeśli posiadamy stronę internetową do której linkujemy z wizytówki, warto też dodać na niej mapę google z ustawionym profilem naszej firmy. 

 

Właściwy wybór kategorii działalności oraz dodanie oferowanych usług czy produktów wraz z przygotowanymi opisami ma również duże znaczenie.

 

Tak samo jak przy pozycjonowaniu strony internetowej istotne są unikalne i dobrze przygotowane treści. Opis naszej firmy może mieć do 750 znaków, jednak na początku powinnismy zawrzeć w nim najważniejsze informacje o firmie oraz słowa kluczowe związane z naszą ofertą i obszarem działania. W wynikach wyszukiwania wyświetla się 250 pierwszych znaków, aby zobaczyć cały opis należy kliknąć w przycisk „więcej”. 

 

wizytówka google opis

 

Google Moja Firma jak już wcześniej wspomnieliśmy umożliwia też dodawanie wpisów, dzięki którym cały czas aktualizujemy naszą wizytówkę i dostarczamy klientom informacje o nowościach w firmie. Regularne publikowanie wpisów poprawia pozycję oraz może powodować wyświetlenia naszego profilu na nowe frazy kluczowe, jeżeli oczywiście stworzymy wpis, którego treść zostanie pod taką frazę dobrze zoptymalizowana. 

 

wpisy - wizytówka google

 

Ilość opinii także ma znaczenie, dlatego warto zachęcać klientów do pozostawienia swojej oceny, a z naszej strony powinniśmy na każdą, a tym bardziej jeśli pojawiłaby się negatywna opinia odpowiadać. W panelu Google Moja Firma możemy znaleźć link i udostępnić go klientom. Taki link przenosi bezpośrednio do formularza oceny.  

 

Zadbajmy o odpowiednią ilość dodanych przez nas zdjęć, które są również czynnikiem rankingowym i mają wpływ na naszą pozycję. W panelu administracyjnym możemy opublikować zdjęcia siedziby naszej firmy, biura, produktów lub zrealizowanych projektów. 

 

 

 

Omówiliśmy po krótce kilka czynników mających wpływ na zasięg i pozycje naszej wizytówki. 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz umówić się ze mną na darmową konsultację! Jeżeli szukasz osoby, która skonfiguruje i poprowadzi wizytówkę Twojej firmy to również zapraszam do kontaktu :)

 

 

Podsumowanie 

 

 

Wizytówka Google to świetna możliwość lokalnej promocji. Pamiętajmy, że jest ona darmowa i nie wymaga opłat za przedłużanie, natomiast warto się zastanowić czy nie zlecić specjaliście konfiguracji czy prowadzenia i pozycjonowania naszego profilu, w celu zwiększenia jego widoczności.

 

W przypadku większości branż dobrze prowadzona wizytówka może generować bardzo dużo połączeń telefoniczny oraz odwiedzin strony www lub siedziby naszej firmy przez nowych klientów.   

wszystkie artykuły

Wszystkie artykuły

Ekspert WebWave
JGRAF Jakub Górecki

JGRAF Jakub Górecki © 2024

Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.

 

     NIP: 7492111529

REGON: 388964875

 

Dane teleadresowe

 

kontakt@jgraf.pl

+48 730 811 903

ul. 11 Listopada 14 c/7 

47-220 Kędzierzyn Koźle

Województwo Opolskie

 

O mnie

Artykuły na temat marketingu

O mnie

Kontakt

 Jakub Górecki   JGRAF.pl


 

Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy? 

 

Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!