Czas czytania: 5 min
Obecna sytuacja na świecie zmusiła wiele firm do przeniesienia swoich działań również do sieci. Nawet jeśli prowadzimy lokalny biznes to wielu naszych potencjalnych klientów może szukać w internecie informacji na temat oferowanych przez nas usług lub produktów.
Jeżeli nasza firma nie posiada własnej strony www to istnieje duże prawdopodobieństwo, że tracimy szanse na pozyskanie nowych klientów dla naszego biznesu.
W tym artykule dowiesz się:
Zdecydowana większość osób zanim zdecyduje się udać do fizycznego lokalu, przed skorzystaniem z usługi lub zakupieniem produktu woli zaczerpnąć więcej informacji na temat firmy w internecie. Strona internetowa firmy powinna w jak najlepszy sposób prezentować naszą ofertę, tak aby zwiększyć szanse na kontakt ze strony potencjalnych klientów.
Jeżeli chcemy przekonać klienta, aby wybrał akurat naszą firmę spośród konkurencji musimy zwrócić uwagę na to w jaki sposób opisujemy swoją ofertę. Na początku powinniśmy ustalić wzór naszego idealnego klienta i odpowiedzieć sobie na pytania:
Jeżeli wykorzystamy język korzyści w tekstach na naszej stronie www będziemy mogli skutecznie pozyskiwać nowych klientów online.
Strona internetowa firmy daje nam możliwość szybkiego kontaktu z klientami, dzięki chociażby formularzom kontaktowym czy zintegrowanym czatom. Możemy także zdecydować się na to, by nasza strona wykorzystywała skonfigurowanego chatbota, który w błyskawiczny sposób odpowie na najczęstsze pytania zadawane przez użytkowników.
Dla firm, które sprzedają swoje produkty stacjonarnie i ponoszą duże koszty, które wiążą się np. z utrzymaniem lokalu, świetnym rozwiązanie na zwiększenie sprzedaży może okazać się sklep internetowy i wprowadzenie swojej oferty do sieci. Wykorzystując reklamy w mediach społecznościowych czy Google Ads pozytywne efekty mogą przyjść bardzo szybko.
Strona internetowa firmy musi być zgodna z jej identyfikacją wizualną, co oznacza że paleta kolorów oraz wykorzystywana czcionka powinny być spójne z logo firmy oraz materiałami reklamowymi, z których korzystaliśmy wcześniej.
Nawigacja na stronie powinna być prosta dla użytkowników, aby potencjalni klienci mogli w łatwy sposób znaleźć na stronie internetowej wszystkie informacje na temat oferty naszej firmy. Jeżeli zależy nam na pozyskiwaniu danych kontaktowych do klientów powinniśmy zastosować formularze kontaktowe, automatyczne czaty oraz wyskakujące okienka z możliwością zostawienia numeru telefonu lub adresu e-mail z prośbą o kontakt z naszej strony.
Bardzo ważne jest aby nasza strona internetowa była responsywna. Oznacza to że witryna powinna mieć wersje na komputer i urządzenia mobilne, ponieważ co raz więcej osób w dzisiejszych czasach woli w szybki sposób szukać informacji na swoim telefonie.
Czas ładowania strony powinien być jak najkrótszy. Badania przeprowadzone przez Google w 2017 roku pokazały, że dłuższy czas ładowania strony może prowadzić do spadku odwiedzić pozostałych podstron witryny. Większość użytkowników wymaga, aby strona wczytywała się po upływie 2 sekund, a każde dodatkowe pół sekundy to spadek wyświetleń o ~20%.
Jest wiele sposobów na to aby zwiększyć widoczność strony internetowej naszej firmy. Niektóre płatne działania w postacie kampanii reklamowej w mediach społecznościowych lub Google Ads szybko przyniosą pierwsze, pozytywne efekty natomiast jeżeli chcemy zbudować sobie wysoką pozycje na frazy, które są wyszukiwany przez naszych potencjalnych klientów i pozyskiwać organiczny ruch na stronie musimy poświęcić na to zdecydowanie więcej czasu.
Przy lokalnej promocji bardzo skuteczna może okazać się dobrze skonfigurowana i prowadzona wizytówka w Google Moja Firma.
Nasze treści powinny być rozbudowane i w korzystny sposób prezentować ofertę firmy. Świetnym sposobem na zwiększenie widoczności strony jest również prowadzenie firmowego bloga. Musimy jednak pamietać, że jednym z kluczowych czynników mających wpływ na pozycje naszej witryny jest prawidłowa optymalizacja tekstów na stronie pod kątem wyszukiwarki, dlatego warto rozważyć pomoc specjalisty w tym zakresie.
Strona internetowa może skutecznie pozyskiwać nowych klientów, nawet w przypadku małych firm. Bardzo ważne jest jednak, aby została profesjonalnie zrealizowana, dlatego warto dokładnie rozważyć komu powierzamy takie zadanie.
Dodając na stronie rozbudowane opisy, które w atrakcyjny sposób przedstawiają naszą ofertę, prowadząc firmowego bloga oraz inwestując w kampanie reklamowe z pomocą specjalisty możemy w skuteczny sposób zwiększać obroty w naszej firmie.
Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.
NIP: 7492111529
REGON: 388964875
kontakt@jgraf.pl
ul. 11 Listopada 14 c/7
47-220 Kędzierzyn Koźle
Województwo Opolskie
Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy?
Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!