Czas czytania: 5 min
Wizytówka. Bardzo często można zastanawiać się po co komu w XXI wieku coś tak analogowego jak wizytówka. Pewne jest również to, że nie ma firmy, która w dzisiejszych czasach nie korzysta z maili, telefonów lub różnych innych komunikatorów do utrzymywania kontaktu z klientami. A wizytówki? No cóż. Powoli schodzą na dalszy plan. Czy słusznie? Czy naprawdę są niepotrzebne? Czy faktycznie można je całkowicie zastąpić innymi formami kontaktu lub reklamy?
Zastanówmy się dlaczego warto jednak korzystać z wizytówek w erze cyfryzacji.
W tym artykule dowiesz się:
Wizytówka jest dużo bardziej osobista niż np. główna strona firmowej witryny www. Komunikacja wizualna we współczesnym świecie jest niezwykle ważna i ma znaczenie dla kreowania naszego wizerunku jako kreatywnego, profesjonalnego i uczciwego przedsiębiorcy. Co do tego nie trzeba nikogo przekonywać. Ważnym elementem takiej komunikacji są również wizytówki – niepozorne kartoniki z danymi adresowymi.
Wyobraź sobie sytuację, że idziesz na spotkanie z dużym kontrahentem i na zakończenie prosi Cię on o swoją wizytówkę. Co wtedy zrobisz? Poprosisz o zapisanie namiarów na ciebie w telefonie? A może zapisujesz je na jakiejś kartce? Albo...wykonujesz usługę klientowi, który jest tak bardzo zadowolony, że prosi Cię o kilka wizytówek, aby polecać Twoją usługę lub produkt znajomym…
Wizytówka to nie tylko dowód na profesjonalne podejście do kwestii nawiązywania i utrzymywania kontaktów. To również wg wielu specjalistów, świetna okazji, żeby trwale wpisać się w pamięć osoby której wręczamy wizytówkę. Słuszny jest zatem wniosek, że dobrze zaprojektowana i wykonana wizytówka ma znaczenie „wizerunkowe”, co w połączeniu ze stosunkowo małym kosztem jej wyprodukowania daje nam doskonałe narzędzie reklamujące naszą firmę bądź usługi .
Gdy już zdecydujemy się na posiadanie wizytówki należy się zastanowić nad tym gdzie ją zamówić i na co zwrócić uwagę przy jej projekcie. Warto się zastanowić nad bardzo dla nas istotną kwestią: projekt wizytówki – własny czy na zamówienie?
Zamawianie firmowych czy prywatnych wizytówek przez Internet to znaczne udogodnienie. Zrobisz to w dowolnym momencie, ze swojego domu czy biura, na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Zanim jednak złożysz zamówienie, pamiętaj, aby dokładnie przeanalizować ofertę drukarni internetowej pod kątem materiałów oraz rozwiązań, jakie wykorzystuje ona do druku wizytówek. Niektórzy są jednak zdania, że przygotowanie dobrej jakości, profesjonalnej wizytówki nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Wiedząc, że proces ich tworzenia wymaga sporego nakładu pracy i doświadczenia. Dlatego decydują się zlecić to zadanie grafikowi.
Jak powinna wyglądać wizytówka? Jakie informacje powinny się na niej znaleźć? Starannie przygotowany projekt sprawi, że będziemy wyglądać zawsze profesjonalnie, zbudujemy zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz wyróżnimy swoją firmę na tle innych, nawet z tej samej branży.
Biorąc pod uwagę cel, jaki ma realizować wizytówka, można wymienić kilka elementów, które powinna zawierać. Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzać z tą ilością. Co umieścimy zatem na wizytówce?
Zacznijmy od logo, które jest wizualną prezentacją naszej firmy. Inaczej mówiąc logo to graficzne przedstawienie nazwy firmy. Już na pierwszy rzut oka przekazuje informację potencjalnym klientom, na temat tego, czym się zajmujmy.
Na wizytówce zamieścimy również nazwę firmy. Jest to najważniejsza informacja na naszej wizytówce. Według specjalistów marketingowych nazwa firmy powinna zająć największy fragment z całej wizytówki. Możemy dodać motto przewodnie (slogan firmy), które w kilku słowach podsumuje czym zajmuje się nasza firma.
Kolejnym ważnym punktem naszej wizytówki będą najważniejsze dane osobowe (imię, nazwisko, stanowisko w firmie) kontaktowe (mail, telefon, adres strony www).
Gdy już wiemy, co musi zawierać wizytówka, należy się zastanowić nad tym, jaka powinna być. Samymi danymi widniejącymi na małej tekturce trudno jest się wybić, dlatego należy zadbać o to, by projekt przyciągał uwagę, a papier był dodatkowo pokryty folią uszlachetniającą wizytówkę. Przy projekcie wizytówki liczy się przede wszystkim pomysł. A kluczem do sukcesu jest czytelność.
Wizytówka, aby przykuwała uwagę, musi być oryginalna, przejrzysta i spójna wizualnie z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej firmy. Na to zaś składa się jeszcze kilka innych rzeczy, poczynając od czcionki, poprzez kolory i na grafice kończąc. Wizytówka może mieć różne wymiary, jednak standardowo przyjmuje się 90x50 mm. Są to parametry idealnie dostosowane do wizytownika.
Dobra wizytówka to nie tylko ładna wizytówka. Ważna jest jej jakość. Powinna być wydrukowana na dobrej jakości papierze. Musimy pamiętać, że im cieńsza będzie tym szybciej się pogniecie, rogi się zagną i nie będzie to wyglądało estetycznie. Dlatego wybierajmy papier o gramaturze większej niż 200g – minimum 300g. Najczęściej do druku wizytówek stosuje się papier kredowy bądź karton. Doskonałą alternatywą dla standardowej kredy jest papier multiloft. To tak naprawdę sklejone ze sobą 3 lub 4 warstwy papieru, co daje niesamowitą grubość, a środkowa część to karton barwiony. Dzięki temu wizytówki wyglądają naprawdę wyjątkowo. Jeżeli istnieje taka możliwość warto zdecydować się również na wizytówkę z zaokrąglonymi rogami.
Wewnętrzną warstwę możesz dopasować kolorystyką do twojego logo i firmowych barw. Dodatkowo drukarnie oferują bardzo wiele możliwości uszlachetnień. Do wyboru najczęściej mamy folię matową, matową soft touch lub błyszczącą oraz błyszczącą soft touch.
Wizytówki firmowe to bardzo ważny, wręcz podstawowy element identyfikacji wizualnej każdej firmy. Przy ich zamówieniu warto jednak zwrócić uwagę na jakość i gramaturę oferowanego prze drukarnie papieru, możliwość wyboru dodatkowego uszlachetnienia oraz możliwość zlecenia projektu graficznego profesjonaliście, aby był on spójny wizualnie z papierem firmowym, pozostałymi elementami identyfikacji oraz ewentualną reklamą zewnętrzną naszej firmy.
Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.
NIP: 7492111529
REGON: 388964875
kontakt@jgraf.pl
ul. 11 Listopada 14 c/7
47-220 Kędzierzyn Koźle
Województwo Opolskie
Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy?
Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!