Jakub Górecki     JGRAF.pl


 

Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy? 

 

Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację! 

KONTAKT

O MNIE

JGRAF Jakub Górecki © 2021

 

Nowoczesne strony www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.

 

NIP: 7492111529

REGON: 388964875

 

 

KONTAKT

 

kontakt@jgraf.pl

+48 730 811 903

 

ul. 11 Listopada 14 c/7 

47-220 Kędzierzyn Koźle

Województwo Opolskie

JGRAF Jakub Górecki
Twój e-mail:
Telefon:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

WSZYSTKIE ARTYKUŁY

wszystkie artykuły

Praktycznie każda firma posiada projekt swojego logo. Niektóre znaki potrafią zapaść nam bez żadnych problemów w pamięć, a zazwyczaj dzieje się tak ponieważ dobrze zaprojektowane logo bardzo często budzi skojarzenia z produktami lub usługami, które oferuje dana firma.

 

Odpowiednio i starannie przygotowany projekt logo firmy będzie wśród naszych potencjalnych klientów wywoływać pierwsze, dobre wrażenie.

 

 

W tym artykule dowiesz się:

 

  • Z czego składa się logo
  • Jakie są najważniejsze aspekty dobrego projektu logo firmy
  • Jakie są zastosowania logo 
  • Czym jest księga znaku

 

 


 

 

Budowa logo

 

 

Logo zbudowane jest z kilku elementów.

 

Zazwyczaj projekt logo składa się z 3 części, a są nimi:

 

  • Sygnet, czyli znak graficzny 
  • Logotyp, czyli część typograficzna która przedstawia nazwę firmy
  • Tagline, czyli firmowy slogan lub podpis uzupełniający nazwę firmy 

 

 

budowa logo

 

Logo firmy tworzą połączone ze sobą wyżej wymienione elementy, jednak nie jest to warunek konieczny. Niektóre przedsiębiorstwa używają wyłącznie sygnetu (stosując sam znak graficzny) bądź logotypu (stosując tylko typografię z nazwą firmy).

 

 

Jakie są najważniejsze aspekty dobrego projektu logo firmy

 

 

Jakie cechy powinien spełniać dobry projekt logo firmy? Jak już wyżej wspomnieliśmy bardzo istotne jest, aby logo zapadło w pamięć naszych klientów i powodowało skojarzenia z ofertą danej firmy. Jeżeli chcemy osiągnąć taki efekt musimy pamietać, aby logo było proste i czytelne (nawet kiedy zastosujemy je w bardzo małym rozmiarze).

 

Dobry projekt logo jest także ponadczasowy. Jeśli decydowalibyśmy się na częste modyfikacje znaku firmowego, to takie działania na pewno niekorzystnie wpłyną na kojarzenie i rozpoznawalność naszej marki wśród klientów.

 

Istotne przy projektowaniu logo jest wybranie odpowiedniej typografi oraz palety kolorów. Barwy znacząco wpływają na psychikę ludzi, dlatego przy ich wyborze ważne jest aby poznać psychologię kolorów i dowiedzieć się jak dana barwa wypływa na emocje, które chcemy wzbudzić wsród odbiorców, mających kontakt z naszym logo.

 

Jakie jest zatem znaczenie najpopularnieszych kolorów?

 

 

Kolor niebieski wzbudza zaufanie i kojarzy się z niezawodnością.

 

Kolor zielony symbolizuje pokój i wpływa na nas uspokajająco. 

 

Kolor czerwony kojarzony jest z odwagą oraz pobudza do działania

 

Kolor żółty wzbudza optymistyczne odczucia oraz radość.

 

 

Mc Donald's logo

 

Dla przykładu żółty kolor w logo Mc Donald’s ma wywoływać radość oraz kojarzyć się ze słońcem. 

 

 

Coca Cola logo

 

Kolor czerwony zastosowany w logo Coca-Coli prócz przyciągnięcia wzroku ma kojarzyć się z energią.

 

 

Przykłady największych na świecie firm, które wykorzystują konkretne barwy, aby wpłynąć na odczucia sowich klientów pokazują, że psychologia kolorów naprawdę działa, a firmowe barwy mają duże znaczenie.

 

 

Jakie są zastosowania logo firmy

 

 

Przy projektowaniu logo bardzo ważne jest, aby pamiętać że będzie ono stosowane nie tylko na stronie internetowej czy grafikach do wykorzystania w mediach społecznościowych ale także na wielu materiałach przeznaczonych do druku, takich jak:

 

  • Ulotki 
  • Wizytówki 
  • Gadżety firmowe (np. pendrive’y lub kubki)
  • Opakowania dla produktów

 

 

papier firmowy

 

Logo naszej firmy musi prezentować się korzystnie oraz być spójne we wszystkich wyżej wymienionych zastosowaniach.

 

 

Czym jest księga znaku

 

 

Głównym zadaniem księgi znaku jest ułatwienie pracy osobom, które będą w przyszłości korzystały z logo firmy, przygotowując materiały reklamowe przeznaczone do użytku online lub wydruku.

 

Księga znaku zawiera informacje dot. logo firmy, takie jak:

 

  • Geneza powstania logo 
  • Podstawowa wersja logo oraz alternatywy jego zastosowania 
  • Struktura budowy logo
  • Pole ochronne logo, czyli obszar ochrony wokół znaku, na którym nie mogą występować żadne elementy graficzne lub tekstowe
  • Zastosowana typografia oraz paleta kolorów
  • Niedopuszczalne modyfikacje logo 
  • Zastosowanie logo na różnych tłach

 

 

księga znaku

 

Księga znaku powinna być dokumentem rozwiązującym wszystkie problemy, które mogą wystąpić podczas przygotowywania materiałów graficznych z wykorzystaniem logo firmy.

 

 

Podsumowanie

 

 

Profesjonalny projekt logo jest bardzo ważny w przypadku każdej firmy. Powinien być prosty i ponadczasowy, aby łatwo zapadł w pamięć naszych klientów.

 

Warto zadanie zaprojektowania profesjonalnego logo oraz księgi znaku zlecić specjaliście, żeby otrzymać logo na wysokim poziomie i wykorzystywać go przez wiele lat.

Jakie warunki spełnia dobry projekt logo firmy?

Czas czytania: 3 min

12 sierpnia 2021
projekt logo firmy
JGRAF.pl
zadzwoń do mnie
JGRAF.pl