Czas czytania: 3 min
Praktycznie każda firma posiada projekt swojego logo. Niektóre znaki potrafią zapaść nam bez żadnych problemów w pamięć, a zazwyczaj dzieje się tak ponieważ dobrze zaprojektowane logo bardzo często budzi skojarzenia z produktami lub usługami, które oferuje dana firma.
Odpowiednio i starannie przygotowany projekt logo firmy będzie wśród naszych potencjalnych klientów wywoływać pierwsze, dobre wrażenie.
W tym artykule dowiesz się:
Logo zbudowane jest z kilku elementów.
Zazwyczaj projekt logo składa się z 3 części, a są nimi:
Logo firmy tworzą połączone ze sobą wyżej wymienione elementy, jednak nie jest to warunek konieczny. Niektóre przedsiębiorstwa używają wyłącznie sygnetu (stosując sam znak graficzny) bądź logotypu (stosując tylko typografię z nazwą firmy).
Jakie cechy powinien spełniać dobry projekt logo firmy? Jak już wyżej wspomnieliśmy bardzo istotne jest, aby logo zapadło w pamięć naszych klientów i powodowało skojarzenia z ofertą danej firmy. Jeżeli chcemy osiągnąć taki efekt musimy pamietać, aby logo było proste i czytelne (nawet kiedy zastosujemy je w bardzo małym rozmiarze).
Dobry projekt logo jest także ponadczasowy. Jeśli decydowalibyśmy się na częste modyfikacje znaku firmowego, to takie działania na pewno niekorzystnie wpłyną na kojarzenie i rozpoznawalność naszej marki wśród klientów.
Istotne przy projektowaniu logo jest wybranie odpowiedniej typografi oraz palety kolorów. Barwy znacząco wpływają na psychikę ludzi, dlatego przy ich wyborze ważne jest aby poznać psychologię kolorów i dowiedzieć się jak dana barwa wypływa na emocje, które chcemy wzbudzić wsród odbiorców, mających kontakt z naszym logo.
Jakie jest zatem znaczenie najpopularnieszych kolorów?
Kolor niebieski wzbudza zaufanie i kojarzy się z niezawodnością.
Kolor zielony symbolizuje pokój i wpływa na nas uspokajająco.
Kolor czerwony kojarzony jest z odwagą oraz pobudza do działania
Kolor żółty wzbudza optymistyczne odczucia oraz radość.
Dla przykładu żółty kolor w logo Mc Donald’s ma wywoływać radość oraz kojarzyć się ze słońcem.
Kolor czerwony zastosowany w logo Coca-Coli prócz przyciągnięcia wzroku ma kojarzyć się z energią.
Przykłady największych na świecie firm, które wykorzystują konkretne barwy, aby wpłynąć na odczucia sowich klientów pokazują, że psychologia kolorów naprawdę działa, a firmowe barwy mają duże znaczenie.
Przy projektowaniu logo bardzo ważne jest, aby pamiętać że będzie ono stosowane nie tylko na stronie internetowej czy grafikach do wykorzystania w mediach społecznościowych ale także na wielu materiałach przeznaczonych do druku, takich jak:
Logo naszej firmy musi prezentować się korzystnie oraz być spójne we wszystkich wyżej wymienionych zastosowaniach.
Głównym zadaniem księgi znaku jest ułatwienie pracy osobom, które będą w przyszłości korzystały z logo firmy, przygotowując materiały reklamowe przeznaczone do użytku online lub wydruku.
Księga znaku zawiera informacje dot. logo firmy, takie jak:
Księga znaku powinna być dokumentem rozwiązującym wszystkie problemy, które mogą wystąpić podczas przygotowywania materiałów graficznych z wykorzystaniem logo firmy.
Profesjonalny projekt logo jest bardzo ważny w przypadku każdej firmy. Powinien być prosty i ponadczasowy, aby łatwo zapadł w pamięć naszych klientów.
Warto zadanie zaprojektowania profesjonalnego logo oraz księgi znaku zlecić specjaliście, żeby otrzymać projekt na wysokim poziomie, z którego korzystać będziemy przez wiele lat.
Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.
NIP: 7492111529
REGON: 388964875
kontakt@jgraf.pl
ul. 11 Listopada 14 c/7
47-220 Kędzierzyn Koźle
Województwo Opolskie
Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy?
Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!