Czas czytania: 6 min
Microestetic to prywatny gabinet stomatologiczny w Kędzierzynie Koźlu. Placówka wyposażona jest w nowoczesny sprzęt, który zapewnia pacjentom bardzo wysoki standard leczenia. Nowoczesne zaplecze technologiczne, w pełni wyposażony gabinet oraz doświadczenie i wysokie kwalifikacje zespołu sprawiają, że Microestetic to właściwe miejsce dla osób zmagających się z bólem zębów lub planujących zabiegi stomatologii estetycznej.
Nasza współpraca z Microestetic rozpoczęła się w listopadzie 2020 roku. Od tego czasu udało się znacząco zwiększyć liczbę pacjentów, użytkowników strony internetowej microestetic.pl oraz zbudować świadomość marki wsród lokalnych klientów i nie tylko.
Na początku naszej współpracy największym problemem, uniemożliwiającym jakiekolwiek działania reklamowe w internecie był brak odpowiednio zoptymalizowanej pod wyszukiwarkę strony internetowej, która nie posiadała również dedykowanej wersji na urządzenia mobilne. Zaniedbana była również wizytówka w Google Moja Firma, która przy odpowiednim prowadzeniu może generować bardzo dużo interakcji z osobami szukającymi gabinetu stomatologicznego w swojej okolicy.
Jak zatem udał się zwiększyć grono pacjentów, użytkowników strony www oraz liczbę interakcji w wizytówce Google Moja Firma? W tym studium przypadku poznasz klika najważniejszych kroków, które pozwoliły nam między innymi ponad 5-krotnie zwiększyć ilość wykonywanych połączeń telefonicznych.
Pierwszym krokiem było zaprojektowanie i wdrożenie podstawowej wersji strony internetowej, która pozwoli generować satysfakcjonującą liczbę konwersji po uruchomieniu kampanii reklamowej. Na początku strona zawierała informację na temat kwalifikacji i doświadczenia członków zespołu, opis nowoczesnego zaplecza technologicznego, szacunkowy cennik oferowanych usług, godziny dyżuru gabinetu w weekendy oraz dane kontaktowe. Witryna dostosowywała się do urządzeń, na których była wyświetlana, ponieważ posiadała osobną wersje na komputery, tablety oraz telefony.
Wszystkie podstrony witryny były zoptymalizowane, aby jeszcze przed rozbudowaniem strona coraz wyżej wyświetlała się w wynikach wyszukiwania na często wpisywane lokalne frazy kluczowe, związane z gabinetem stomatologicznym, dyżurem stomatologicznym, dentystą oraz stomatologią estetyczną.
Profil gabinetu stomatologicznego w Google Moja Firma został uzupełniony o zdjęcia placówki, członków zespołu oraz wykorzystywanego sprzętu leczniczego. Opis firmy zawierał najważniejsze informacje, które przedstawiały gabinet jako odpowiednie miejsce dla wymagających pacjentów. Dodane zostały również pierwsze wpisy linkujące do najważniejszych podstron witryny internetowej.
Gabinet posiadał już grono zadowolonych klientów oraz profile w mediach społecznościowych. Instagrama i Facebooka wykorzystaliśmy zatem, aby zachęcić pacjentów do pozostawienie swojej opinii w wizytówce Google.
Ilość opinii pozostawionych przez pacjentów bardzo pozytywnie wpłynęła na pozycję profilu w wyszukiwaniach lokalnych. Dodatkowo na stronie internetowej gabinetu utworzyliśmy kolejną podstronę, na której wyróżniliśmy najciekawsze oceny pacjentów.
Początkowa optymalizacja profilu gabinetu w Google Moja Firma po upływie 60 dni zaskutkowała prawie 2-krotnym zwiększeniem liczby interakcji, takich jak połączenia telefoniczne, wskazania trasy dojazdu oraz wejścia na stronę internetową.
Kolejny krok miał na celu zwiększenie ilości dostępnych treści na stronie internetowej. Publikowane artykuły miały za zadanie dodatkowo edukować pacjentów gabinetu. Regularnie prowadzony blog bardzo pozytywnie wpływa na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. W naszych artykułach zawsze zwracaliśmy uwagę na to, aby poruszać interesujące tematy związane ze stomatologią oraz optymalizować dodawane treści pod kątem najcześciej wyszukiwanych słów kluczowych. Istotne było jednak, aby artykuły tworzyć głównie z myślą o czytelnikach, dlatego nie można było przesadzać z nadmiernym upychaniem w ich treść fraz kluczowych, na których optymalizacji nam zależało.
Do publikowanych artykułów linkowaliśmy oraz informowaliśmy w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram), a także w profilu Google Moja Firma. Udostępniane wpisy w wizytówce Google bardzo często skutkowały również wyższą pozycją profilu w wynikach wyszukiwania na frazy, których dotyczył linkowany we wpisie artykuł.
Do początkowej promocji strony internetowej, w celu zwiększenia liczby użytkowników witryny wykorzystaliśmy Google Ads. Kampania reklamowa w wyszukiwarce była prowadzona przez okres 3 miesięcy, a w tym czasie dodawaliśmy na stronę średnio 2 artykuły miesięcznie, aby w dalszym ciągu poprawiać widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Kampania w wyszukiwarce mierzyła dla nas konwersje, kiedy użytkownik kliknął przycisk „umów się na wizytę” i znalazł się na stronie z danymi kontaktowymi gabinetu oraz gdy po kliknięciu w numer telefonu wykonał połączenie trwające co najmniej 15 sekund. Podczas trzeciego miesiąca kampanii osiągnęliśmy najbardziej satysfakcjonujący nas wynik. W najlepszym okresie kampania wygenerowała ponad 100 konwersji w niemalże 20 dni, bardzo niskim kosztem konwersji na poziomie nieco ponad 2 zł za konwersję.
Po roku współpracy na stronie internetowej microestetic.pl opublikowanych jest już ponad 20 artykułów. Dzięki regularnej publikacji nowych treści na stronie udało się znacząco zwiększyć jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.
Strona w 2020 roku podczas miesiąca listopad wyświetlała się średnio 900 razy miesięcznie oraz generowała poniżej 100 kliknięć.
Po roku, dzięki naszej pracy udało się znacząco poprawić liczbę wyświetleń oraz użytkowników strony. Listopad 2021 to ponad 30 tys. wyświetleń strony oraz ponad 1 tys. kliknięć.
Optymalizacja, regularne prowadzenie, dodawanie wpisów linkujących do artykułów na stronie internetowej w wizytówce Google Moja Firma już na samym początku współpracy zaowocowało zwiększoną liczbą interakcji potencjalnych klientów z profilem gabinetu Microestetic. Po upływie 12 miesięcy statystyki profilu zdecydowanie przerosły nasze oczekiwania.
W grudniu 2021 wizytówka wygenerowała 212 połączeń telefonicznych! Porównując ten rezultat z grudniem 2020 udało nam się uzyskać wzrost liczby połączeń o 488%!
Od sierpnia 2021 liczba wszystkich interakcji z profilem utrzymywała się na poziomie od 200 do prawie 400 w najlepszych miesiącach!
Z gabinetem Microestetic współpracujemy już od ponad 12 miesięcy. Nieprzerwanie na stronie microestetic.pl rozwijamy blog stomatologiczny, prowadzimy profile w mediach społecznościowych oraz planujemy treści na kolejne podstrony i kampanie reklamowe. Opinię na temat dotychczasowej współpracy przeczytasz tutaj.
Tworzenie stron www, marketing internetowy oraz projekty graficzne.
NIP: 7492111529
REGON: 388964875
kontakt@jgraf.pl
ul. 11 Listopada 14 c/7
47-220 Kędzierzyn Koźle
Województwo Opolskie
Potrzebujesz strony internetowej, projektu graficznego lub pomocy w marketingu internetowym Twojej firmy?
Sprawdź moje portfolio oraz skontaktuj się ze mną, aby otrzymać bezpłatną konsultację!